19 MAY 2015 : DAY 1 Trip to Krabi, Thailand

Assalammualaikum..

Hi Korang ^_^

Hari ini baru dapat updated blog, disebabkan ada sifat sifat malas so hampir sebulan baru dapat updated!

First time trip ke luar negara, planning dari bulan Feb dengan budak budak office, alhamdulilah hanya 6 orang dapat ikut! So Excited terlebih ^_^

• Kak Aziam  - Team Admin
  • Adam - Team Admin
  • Shah - Team Softline
  • Ila - Team IT
  • Amira - Team Construction
  • ME (nelly) - Team Finance

Seawal pukul 7 pagi cik nelly bangun sebab ada barang tak packing lagi, biasalah perempuankan ada sahaja barang yang nak bawak. Actually dari malam sebelumnya dah packing tapi pagi ini cik nelly still kemas lagi.
  Janji dengan budak office pukul 12.30 dekat KLIA Transit Tasik Selatan. Awal jugak cik nelly sampai dalam kul 11.30 a.m (Excited) ^_^

Seawal Jam 1 tengahari kami memulakan perjalanan ke KLIA2, dari transit KLIA BTS hanya 5 orang, sebab yang Adam pergi straight ke sana. Setiba sana kita orang print out ticket flight dulu.

Flight Jam 1536 tapi delay sampai pukul 1730

Selepas dah selesai semua. kita orang terus cari makan sebab lapar giler. Sebab perjalanan tak jauh sangat just untuk alas perut.
    Selepas kita orang makan kita terus pergi pintu Gate A21 tak silap, hehe. Waktu checking bag boleh pulak penyembur ketiak and lotion cik nelly tak boleh bawak dalam flight. Tahu tak baru beli dan belum guna lagi frusted giler, bercuti punya pasal hanya mampu tersenyum sahaja!

Tip untuk naik flight
  1. Korang kena packing toiletroes dalam satu bag taw atleast tak dewlah korang nya barang yang lain boleh nampak nanti malu ^_^
  2. Korang pastikan cecair tidak boleh lebih 100ml untuk bawak ke kapal terbang, Kalau melebihi jawabnya korang senyum sahaja lah.( teringat zaman sekolah bila bawak barang terlarang kena rampas) hahaha

Ready to terbang ke awan!

Alhamdulilah kami arrived pada masa 7.30 malam (waktu malaysia 8.00 malam)

Sampai di Airport  Krabi,Thailand. Kami terus cari package untuk transport ke Hotel Baan Pullaoun

Satu van boleh muat 15 orang tapi hanya kita orang sahaja
Transport pergi ke hotel selama 45 minit hanya 900bath (RM90)

Hotel memang kak aziam dah book waktu kat malaysia
4H3M seorang RM 180.30 sahaja
  • Ada wifi (wajib & penting)
  • Bath Tab
  • Tv (Siaran Thailand)
  • Peti sejuk (Hari hari refiel air mineral water)
  • Seterika

Sampai sahaja hotel kita orang rehat sekejap kat hotel kita orang just planning untuk round malam ini untuk cari package island tour and land tour

Island tour kita orang dapat package banyak lah jugak. korang kena pandai pilih sebab kat tepi jalan jalan ada banyak package yang boleh korang pilih harga dia pun masih mampu

dan akhir sekali sebelum untuk berehat kita orang pergi makan malam

To Be Continue next updated............

Popular posts from this blog

SINOPSIS TELEFILEM TALAK TV3

kiSAh diA..mohd ashraf hafiz abdul aziz@ aleesha farhana >>>