Sunday, October 20, 2013

D..,,

D....,
B rindu dengan d...
D... Klu D tak tinggalkan B tak kan semua ini berlaku pada B
Dulu pernah B tinggalkan D disebabkan perempuan lain.. B tahu perasaan dan keadaan waktu itu, bertapa sakitnya perasaan ini dan mengambil masa untuk pulih, tapi B dapat terima semula D sebab D bersungguh sungguh dengan niat D untuk memperisterikan B..
D...
B tak tahu dugaan apa lagi yang diberikan untuk B lepas ini, kalau D tak tinggalkan B tak semua ini berlaku kan??

B Sedih nie, tak tahu nak luahkan kepada siapa, tiada siapa pun faham keadaan B.. D.. Mcm mana kalau benda ini tetiba berlaku didepan B??
B tak sanggup lalui semua ini ...

Yang amat merindui mu 
Neliesuliza



Saturday, October 19, 2013

Kek Oreo 😊☺️




Selamat Petang
Hai korang, nak tahu hari nie cik nely buat kek, kek oreo ha.. Actually dulu waktu sekolah n belajar cik nely suka buat kek then dah bekerja terus tak buat.. Rasa dah lama sangat then hari ini tetiba rasa nak buat..
Alhamdulilah menjadi skill masih ada lagi .. Hehehe
Actually kalau diberi pilihan masak atau buat dessert ke.. Cik nely lebih ke dessert la macam kek, caramel dan macam macam lagi laa.. Masak tue reti tapi cik nely lebih suka buat dessert.. Itulah aktiviti cik nely hari ini.. 
Esok rasa nak buat kek ini laa..




I love u ....

Mungkin kita pernah rasa tentang cinta,
Yang takdirnya bukan untuk kita,

Mungkin ini adalah cara meluah cinta,
Tanpa berkata atau berpandang mata,

I’m sorry but i love you,
I’m sorry if i miss you,
Even if i can’t have you ,
You know i’ll always be there for you,

Mungkin aku mencintaimu walaupun engkau tak pernah tahu,
Mungkin aku mencintaimu tanpa lelah atau pun jemu,

Mungkin kita tak bersama di takdirkan,
Tak mengapa asal kau bahagia,

Biar aku mencintaimu biar tiada siapa yang tahu,
Biar aku mencintaimu dalam diam ataupun bisu,

I’m sorry but i love you,
I’m sorry if imiss you,
Even if i can’t have you,
You know i’ll always be there for you.
I’m sorry but i love you..

Thursday, October 17, 2013

Selamat Malam ...

Ya Allah ,
jika aku jatuh cinta , 
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu 
Ya Muhaimin , 
jika aku jatuh hati ,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu .
Ya Rabbana ,
jika aku jatuh hati ,
jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hatiMu 
Ya Rabbul Izzati ,
jika aku rindu ,
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu .
Ya Allah , 
jika aku menikmati cinta kekasihMu ,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu .
Ya Allah ,
jika aku jatuh hatipada kekasihMu ,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu .
Ya Allah ,
jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu ,
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu .

Tuesday, October 15, 2013

Bila Hati saya berkata...


Assalammualaikum...
Aku wanita biasa.. Tiada satu perempuan pun sempurna dalam dunia ini, melainkan dia cuba untuk menjadi sempurna.. Kepada siapa wanita dicipta semestinya untuk kaum adam diluar sana.. Wanita jangan dibilangi cantik tapi bilangi lah dia sangat cantik.. 
Cik nely sangat bertuah dilahirkan dibumi ini dengan 2 keluarga.. Cik nely ada ibu& ayah dan papa&mama.. 
Bukan mudah untuk menjaga hati orang tua, semua anak ingin terbaik untuk keluarganya..
Cik nely seorang wanita yang pemalu, manja, pendiam & senang mesra dengan sekeliling.. Kehidupan cik nely dari kecik sampai ke hari ini adalah sederhana.. Papa&mama banyak ajar cik nely nilai kehidupan berdikari.. Nak sesuatu haruslah usaha sendiri.. Sejak arwah papa pergi pada tahun 2006.. Waktu itu cik nely tingkatan 3.. Cik nely menangis dan rasa sangat kehilangan seorang papa yang banyak besabar tentang cik nely.. Cik nely dapat meneruskan kehidupan setelah hampir seminggu mencari diri sendiri.. Alhamdulilah waktu itu perasaan kehilangan itu tak begitu banyak impak kepada diri.. Cik nely memang tak banyak kawan waktu sekolah boleh dikira dengan jari.. Cik nely banyak menghabiskan duduk dirumah saja.. Cik nely bermula bercinta monyet form5 iaitu arwah wan.. Tapi tak lama kita  orang buat keputusan untuk menjadi kawan.. Setelah habis SPM cik nely teruskan belajar di IPB.. Dan habiskan belajar sampai dapat segulung diploma.. Alhamdulilah walaupun tak belajar tinggi sampai menara gading, cik nely bersyukur sebab bagi cik nely walaupun diploma kita boleh juga memulakan kehidupan walaupun dari bawah.. Selepas graduate cik nely keje di salah sebuah retail selama 3 tahun dan sekarang cik nely bertukar kerja dan kerja  syarikat retail jugak.. 
Cik nely berjumpa secara tak sengaja dengan arwah wan di pizza hut maluri.. Waktu itu actually teman sepupu nak jmpe kawan arwah.. Dari situ kami berkawan semula walaupun sebelum nie tak rapat.. Setelah hampir 6 tahun dapat jumpa balik.. Then kami sesuaikan diri selama sebulan dan arwah just ask me "awak nak jadi sebahagian dari hidup saya tak"?? Cik nely terdiam dan cik nely mintak beri masa selama hampir seminggu dan pada masa yang sama cik nely buat solat hajat & puasa supaya dapat petunjuk, alhamdulilah dalam masa tempoh yang diberi cik nely nampak dia tenang dan waktu itu cik nely hati berbelah bagi takut ditinggalkan tuk kali ke-2.. Alhamdulilah cik nely bagi jawapan YES" dan dia jawab "alhamdulilah" dan syarat cik nely kepada dia.. Cik nely tak anggap dia boyfrend tapi cik nely anggap dia seorang "bakal Suami" dan cik nely cakap cik nely tak nak kawan lama lama dan cik nely bagi dia tempoh 2 tahun.. Alhamdulilah disahut cabaran tue.. Sejak permulaan hubungan itu, cik nely nampak kematangan dia dan bersungguh sungguh dia banyak beri nasihat dan bimbing dalam segi solat... Cik nely bersyukur sesangat.. Dan kami dah mula buat persiapan sikit sikit.. Cik nely dah booking package pertunangan kami.. Dan dia selalu tak pernah cakap "insyaallah sayang kalau rezeki kita tak kemana mana".. Dan dia tak pernah "cakap tak boleh ini tak boleh itu".. Itulah diri dia.. Tapi sayang percintaan kami hanya bertahan 147hari sahaja, arwah pergi tinggalkan cik nely selama lamanya .. Cik nely tak pernah menyanyangi lelaki selain papa dan abang abang cik nely, dia cinta pertama dan lelaki yang pertama.. Cik nely baru nak rasa kebahagiaan sesebuah perhubungan tapi..itulah kuasa tuhan, kita hanya merancang tapi dia telah menentukan..
Sekarang cik nely meneruskan kehidupan semula dengan sendiri.. Walaupun sekeliling cik nely ada dibelakang cik nely, cik nely bersyukur sesangat..
Cik nely cuba untuk melupakan segala galanya, alhamdulilah cik nely dapat biler ada seseorang cuba sesama bantu cik nely untuk lupakan dia, bukan lupakan segala galanya tapi lupakan kesedihan yang cik nely tempuhi, bila kita berkawan semestinya lah mengaharapkan sesuatu hubungan itu ke arah kebaikan..
Cik nely cuma hanya berdoa agar cik nely tak dianiaya tak difitnah tak dicerca tak di hina dan tak dikecewakan..
Sesungguhnya menjadi wanita yang dihormati dan terhormat susah untuk dilakukan.. Kita cuba sentiasa memperbaiki diri sendiri supaya kita tak tersalah arah dan tersilap langkah. Sesungguhnya kenangan dan kesilapan mematangkan diri kita..

Luahan dari hati 
Neliesuliza
Selasa, 8.10pm
                  
                
              

Sunday, October 13, 2013

Luahan hati...

Assalammualaikum...
Hai blogger, selamat tengah hari..
Hari ini mesti ada program masing masing kan?? Ade yang pergi kenduri kahwin laaa.. Ade pergi birthday party laa dan mesti ada yang pergi dating!!
Bencilaaa cik nely lama tak berdating dating..
Sedihnyer rindu nak tengok wayang, kuar pergi makan laaa.. Pergi taman laaa haish mcm tak biasa yang selalu orang ngadate!
 Cik nely nak cerita...
Cik nely tak tahu laaa.. Sejak arwah pergi tinggalkan nely dan bila ada seseorang yang ambik berat tntg kite.. Kita rasa mcm dia saja, cik nely senang berkawan ngan dia.. Dia selalu buat cik nely ketawa.. Memang betul niat dia tue hanya nak tolong nely.. Tapi cara dia layan cik nely bukan seperti kawan tapi macm kekasih tapi itu bg cik nely tapi cik nely tak tahu lah dia pula rasa mcm ini, kita orang selalu keluar pergi makan cuma beberapa hari ini dah seminggu kami tak keluar dan jumaat baru baru ini baru kami keluar.. Cik nely suka dia sebab dia nampak matured dr umo dia.. Tapi cik nely sedih.. Cik nely ditemukan sebagai teman tapi mesra.. Saja dia dah berpunyer.. Salah cik nely jugak spe suruh layan dia kan?? Kan dah jatuh hati.. So cik nely kena tanggung sendiri laa.. Cik nely redha andai cik nely nie dihina, dimarah dan segala galanya dr kekasih hati dia or masyrakat sekeliling..
Cik nely cuba untuk menjauhkan diri.. Tapi tak boleh sebab cik nely dah sayang dia sesangat mungkin arwah bagi pengganti dia tapi itulah cik nely tak boleh rampas dr sesiapa bukan cara cik nely cuba korang bayangkan kalau korang kat tempat kekasih hati dia.. Mesti sakit kan.. 
Insyallah awak..
Saya tak rampas awak dari dia..
Andai kita dijodohkan tak kemana kan??
Saya bersyukur sebab saya diberi kesempatan untuk berkawan dengan awak.. Awak banyak bimbing saya dari segi solat.. Dan segala galanya..Saya suka awak dan sayang awak!! 

Atas nama cinta

Aku wanita yang punya cinta di hati.
Dan dirimu dan dirinya dalam hidupku.
Mengapa terlambat cintamu telah termiliki.
Sedang diriku dengan dia tak begitu cinta.

Reff :

Mengapa yang lain bisa.
Mendua dengan mudahnya.
Namun kita terbelenggu.
Dalam ikatan tanpa cinta.

Atas nama cinta.
Hati ini tak mungkin terbagi.
Sampai nanti bila aku mati.
Cinta ini hanya untuk engkau.

Atas nama cinta.
Kurelakan jalanku merana.
Asal engkau akhirnya denganku.
Kubersumpah atas nama cinta.

Repeat Reff

Atas nama cinta….


Biarlah Rahsia ...

Pernahkah Kau Bermimpi Seketika
Berada Di Tempatku
Membayangkan Pahit Manis Berlalu
Entah Siapa Yang Tahu

Mungkin Nanti Kau Jua Merasakan 
Berdepan Dengan Kata Menyesakkan
Takkan Tugumu Kebal
Tiada Pertimbangan

Chorus

Keheningan Malam Membangunkan
Kepayahan Jiwa Meluahkan
Andai Kau Jujur Memahami
Tiadaku Menjauhi

Dan Kisahku Yang Masih Panjang
Menambahkan Berat Yang Memandang
Lantas Ku Pendam
Ku Putuskan Biarlah Rahsia

Bridge
Semakin Aku Hidup Dalam Cinta
Tiada Kuasa Mampu Menghalangnya
Hentikan Kata Kata
Bertulangkan Dusta

Ulang chorus

Pernahkah Kau Bermimpi Seketika
Berada Di Tempatku

Saturday, October 12, 2013

Lost Of Tambun


Assalammualaikum...
Hai semua..
Ha.. Cik nely baru nak updated nie
Nak cerita nie.. Last week cik nely pergi tambun.. Best giler.. Hilang segala galanya masalah yg ada dikepala nie..