Monday, September 29, 2014

Diri ini yang begitu kerdil..,

Assalammualaikum...

Hai korang. Hari ini hari isnin 29/9 kejap je masa berlalu semalam seharian berjalan dengan abg cik nely pergi midvalley.. Lama tak pergi tetiba teringat arwah cakap "eh dalam banyak banyak tempat dating, midvalley je tempat yang kita belum pergi "

Bila teringat kata kata dia hanya mampu tersenyum...

Cik Nely tulis entry pepagi ini bukan apa, entah tetiba rasa nak tulis...


Cik nely bukan apa, ramai yang suka untuk share masalah masalah diorg kepada cik nely.. Diorg kata cik nely pendengar yang baik, cik nely bukan apa cik nely just buat apa yang termampu yelah orang ada masalah takkan kita nak ignore, cik nely bersyukur cik diberi kesempatan itu untuk membantu kawan kawan cik nely..


Semalam cik nely sebelum tido menangis terkenang naseb asyik dimainkan oleh lelaki diluar sana, entahlh sekarang memang tak de pun sikit pun perasaan terhadap lelaki malah benci seluas luasnya, actually dah bosan dengan lelaki yang suka menipu dan hanya nak kita untuk kesenangan ...

Mungkin tuhan dah sedarkan diri cik nely dari orang orang yang munafik ini !

Beberapa hari ini dah 4-5 hari cik nely asyik mimpi orang yang sama setiap mimpi itu macam ada maksud tersirat, cik nely tak boleh nak cerita sebab macam ada kaitan dengan cik nely, cik nely ada jugak kongsi ngan member member diorang kata mungkin ada orang rindu cik nely.. Bila semalam sebelum tido dah niat jika aku terjaga lagi 1/3 malam cik nely nak buat sembayang tahajjud , mungkin Allah s.w.t suruh cik nely dekatkan diri padanya dan sujud kepadanya yelah mungkin banyak disa dosa didunia ini yang belum cik nely taubat!

Hati yang kecil ...
NL

Saturday, September 20, 2014

Mohd Azuan Norazlan


Assalammualaikum...
Sebelum cik nely pergi ke kubur arwah papa cik nely, cik nely singgah dulu pusara arwah Mohd Azuan...
Rasa rindu terdetik bila semalam banyak bercerita tentang dia dengan kawan kawan dia, walaupun masa sudah setahun berlalu tapi cik nely rasa jugak dia masih ada..
Banyak kawan dia cerita yang benda nely tidak tahu tentang dia...

Awak saya pun sempat bercerita dengan awak walaupun awak tiada dah, still benda yang sama saya lakukan setelah baca yassin saya akan cerita apa yg berlaku kepada saya 
Sedih, suka dan duka saya keseorangan menjalani kehidupan seperti  orang biasa..
Still saya fikir dan merasakan andai awak ada pasti kita telah disatukan
Mungkin sekarang saya tengah tunggu awak balik dari kerja yelah awak kan kerja separuh hari pada hari sabtu..

Dihati Tetap Merindui 
NL

Hari Ini ...


Assalammualaikum.. 
Bangun pagi yang sejuk.. Tetiba bangun selepas minum pagi hati terdetik ingin menziarah puasara papa...
Lama tidak pergi dan hari ini pada pagi ini langsung terus pergi ..

Bercerita dengan papa seakan beliau ada depan mata, menangis walaupun bukan dibahunya tapi rasa jugak dia ada disebelah, tak sempat diri ini untuk balas segala kebaikan beliau yang telah membesarkan cik nely sehingga nafas terakhir diaa

Papa ..
Manja terlalu sayangkan papa, manja nak rasa kehidupan mcm org lain yang lengkap manja tetap bsyukur mama masih ada tapi kalau ada papa mungkin hidup manja bahagia..
Manja dapat rasa walaupun papa dah pergi tapi papa nampak kehidupan kami disini, mana yang tak elok atas kami lakukan mesti papa sedih..

Mama pun ada ckp pagi tadi klu dh semua anak anak kahwin tinggallah kita berdua mcm mak cik depan tue


 Di Hati Tetap Merindu
NL

Tuesday, September 16, 2014

16 September


Assalammualaikumm...
Hai korang, lama dah tak entry disini, bukan lupa bukan tak de masa bukan apa, cuma lama tiada yang nak story, okey mulai hari ini, cik nely akan mulakan disini, nak buat diary dihati !

Tiada apa pun nak cerita, sebab kehidupan cik nely seperti orang biasa yang menjalani pergi kerja balik kerja bangun lagi tido petang bangun makan siang dan malam !

Hari Ini Hari Malaysia! 
Sesungguhnya cik nely bangga menjadi rakyat malaysiaa !



Bersemangat dengan baju malaysia! Bukan apa support kelab 27captain legacy! Bukan kita siapa lagi kan!