Sunday, July 31, 2011

kiSAh diA..mohd ashraf hafiz abdul aziz@ aleesha farhana >>>





KUALA TERENGGANU30 Julai (Bernama) - Mohd Ashraf Hafiz Abdul Azizyang gagal dalam permohonan menukar namanya kepada Aleesha Farhana, meninggal dunia ketika dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Nur Zahirah, di sini, 5 pagi tadi.

Beliau dimasukkan ke hospital itu 3 pagi semalam setelah mengalami masalah jantung dan tekanan darah rendah.
Bapanya, Abdul Aziz Ahmad, 60, ketika dihubungi berkata jenazah anaknya itu dijangka dikebumikan selepas waktu Zohor.
Katanya beliau menunggu kepulangan anggota keluarga yang lain untuk membincangkan di mana jenazah allahyarham akan dikebumikan.
Semalamdoktor mengesahkan anaknya itu mengalami serangan jantung yang tidak stabil atau 'unstable angina with cardiogenic shock'.
Katanya Mohd Ashraf Hafiz, 25, sebelum ini mengalami kemurungan selepas permohonan yang difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu untuk menukar kepada nama wanita, ditolak pada 18 Julai lalu.
Mohd Ashraf Hafiz yang berasal dari Seberang Takir, di sini, memohon untuk menukar nama di dalam MyKadnya kepada Aleesha Farhana Abdul Aziz setelah beliau melakukan pembedahan menukar jantina di Thailand dua tahun lalu.

eSOk bIrtHDAy my LitTLe bRother 1 aUgUst 2011 >>>


HAPPY BIRTHDAY !!!
semoga kamu dimurahkan rezeki dan menjadi ayah yang baik oke!
semoga kamu dipermudahkan didunia dan dia akhirat !
.
.
.
MAY ALLAH BLESS U :))

1 AuguSt 2011: rAmAdHAn Al-muBArak mEnjELMA lAgi >>>


hai kawan-kawan!! lama nely tak berblogkan. nely sekarang kan cintakan kerja nely. hmm xtahulah macam mana boleh jatuh cinta kan kerja nie, mungkin nely suka dengan kerja. okey ! sekarang nely nak ceter pasal bulan puasa nie :)) hmm..korang dah bersedia tuk sahur pagi nnt ??? alhamdulilah..nely dah bersedia dari segi mental dan fizikal..mudah-mudahan kita dapat dipermudahkan menjalani ibadah puasa pada tahun ini :))

SELAMAT BERPUASA DARI NELY & FAMILY 

hAriMAu MAlAy tErBAik :))


Perlawanan antara Malaysia menentang Singapura semalam dengan keputusan seri 1-1 memang sangat menghampakan para penyokong malaysia yang berduyun-duyun datang ke stadium dan juga yang menonton daripada rumah. Walaupun seri sebenarnya malaysia kalah dengan aggregat 6-4 setelah malaysia tewas ketika menentang singapura pada 23 Julai 2011 5-3. Musnah harapan untuk layak ke Piala Dunia. Tak tahu bila lagi kita akan mampu ke sana.
Perlawanan malaysia vs singapura semalam memang memberi banyak pilihan kepada pasukan Malaysia kerana bermain di tempat sendiri dengan sokongan lebih 85,000 penyokong yang memenuhi stadium. Namun nyata pasukan Malaysia masih tidak dapat belajar daripada perlawan menentang Singapura minggu lalu. Banyak kesalahan yang sama dilakukan, dan masih di ulang-ulang. Lihat bagaimana pada bahagian pertahanan yan mudah di bolosi oleh singapura, sangat-sangat mudah. Namun nasib masih milik kita, di mana banyak cubaan di selamatkan oleh penjaga gol Malaysia Khairul Fahmi.
Pemain terbaik semalam boleh diberikan kepada khairul fahmi kerana telah terbukti memang beliau mampu untuk menjaga gawang gol dengan baik. Banyak cubaan demi cubaan di selamatkan. Tapi kenapa ketika menentang singapura pada 23 Julai lalu tidak di masukkan khairul fahmi untuk bermain. Ini antara faktor kita bolos 5 gol dengan singapura.
Kekalahan awal 5-3 kepada singapura sebenarnya adalah amat teruk dan mengharapkan untuk menang di tempat sendiri untuk menjaringkan 2 gol bagi mendapatkan keputusan seri sahaja. Lihatlah semalam kita kalah. Jadi berharap kepada nasib dan bermain di tempat lawan harus di buang kerana ini akan merugikan kita. Anggaplah setiap perlawan walaupun di mana adalah sangat penting. Jika kita tidak bolos 5 biji, bayangkan bagaimana dengan keputusan semalam, mungkin kita akan layak ke pusingan seterusnya.
Kemampuan pasukan Malaysia masih lagi tidak boleh dibanggakan lihat bagaimana mereka melakukan hantaran-hantaran yang tidak tepat, tidak nampak strategi yang hendak di lakukan, dan yang ketara ialah bahagian pertahanan dan midfield yang sangat-sangat perlu di pertingkatkan lagi tahap kecekapan untuk menguasai posisi mereka. Banyak lagi yang perlu kita perbaiki setelah kita kalah semalam. Walaupun pasukan singapura banyak berlakon untuk melengah-lengahkan masa, namun itu bukanlah faktor yang menentukan kekalahan semalam. Sebenarnya pasukan harimau malaya itu sendiri yang perlu improve untuk bermain dengan lebih baik. Walau apa pon kami tetap sokong pasukan harimau malaya. Jangan hampakan kami lagi selepas ini.

i lOvE it :)) cREdiT fOr yOu kHAirUl fAhmi cHE mAt


TANGKAS...penjaga gol Malaysia, Khairul Fahmi tangkas menyelamatkan gawangnya daripada ditembusi dua penyerang Singapura.

Nama Penuh Khairul Fahmi Che Mat Tempat Lahir Kelantan Tarikh lahir 7 Januari 1989 Posisi Penjaga Gol. Memang telah mengharumkan nama negara kerana telah menyelamatkan gawang skuad kebangsaan daripada dibolosi. Ini adalah sedikit sebanyak info tentang Khairul Fahmi ni atau lebih dikenali dengan nama Apek:
Nama Lengkap: Khairul Fahmi Che Mat
Tarikh Lahir: 7 Jan 1989 (Usia 21)
Negara: Malaysia
Tinggi Badan: 172 cm.
Peranan: Kiper/penjaga gol
Nomor jersi: 22
KUALA LUMPUR – Malaysia terpaksa menunggu empat tahun lagi untuk beraksi semula di peringkat kelayakan Piala Dunia apabila ditunjukkan jalan keluar oleh Singapura pada perlawanan timbal balik pusingan kedua kelayakan Piala Dunia 2014, semalam
Stadium Nasional Bukit Jalil dan 90,000 penyokong Harimau Malaya menjadi saksi detik kejatuhan Harimau Malaya apabila sekadar mencatat keputusan seri 1-1 untuk membawa kepada kekalahan agregat 6-4.
Jaringan Safee Sali pada minit ke-57 tidak mampu untuk meningkatkan semangat rakan-rakannya yang lain apabila Singapura berjaya menjaringkan gol penyamaan 13 minit kemudian melalui Shi Jiayi.
Aksi sederhana pada separuh masa pertama boleh menjadi punca utama skuad negara gagal untuk menyaingi Singapura, di tambah dengan ketiadaan pemain perancang dan ketua pasukan, Safiq Rahim.
Safiq digantung perlawanan apabila menerima kad merah pada perlawanan pertama di Stadium Jalan Besar yang menyaksikan Malaysia tewas 3-5.
Anak buah Datuk K. Rajagobal ternyata kurang selesa dengan kelebihan yang ada pada pemain Singapura iaitu kekuatan fizikal dan hantaran jauh.
Rajagobal mengakui, pasukannya tidak bermain agresif pada babak pertama, malah mengakui kealpaan benteng sekali lagi menghukum mereka ketika membenarkan Singapura merobek gawang pada separuh masa kedua.
“Kami tidak kalah, kami seri malam ini tetapi kami gagal melayakkan diri ke pusingan seterusnya. Kami tidak bermula agresif walaupun ada masanya kita membuat serangan, cuma di separuh masa kedua pemain mula menunjukkan permainan lebih baik tetapi ia tidak mencukupi.
“Saya rasa, apabila Aidil (Zafuan Abd. Radzak) terpaksa dikeluarkan kerana kecederaan, ia menganggu perancangan pasukan. Dia keluar terlalu awal dan memaksa kami memasukkan Muslim,” kata Rajagobal.
Hasrat untuk melihat pemain pertahanan berpengalaman, Aidil beraksi selama 90 minit tidak tercapai apabila dia dikeluarkan pada minit ke-27 dan digantikan dengan Muslim Ahmad apabila mengalami kecederaan.
Harapan menggunung penyokong Harimau Malaya untuk melihat Malaysia bangkit pada separuh masa kedua gagal dijelmakan manakala Singapura ampuh bertahan hasil permainan mantap pemain pertahanan Daniel Bennett.
Pemain tengah, Ismail Faruqi seperti kekeringan idea untuk merencanakan serangan bahaya tatkala Singapura mengharapkan kehebatan pemain kelahiran China, Jiayi dan Qiu Li.
Gandingan Safee dan Abd. Hadi Yahya juga tidak begitu menjadi apabila tidak mempunyai keserasian yang mantap tatkala S. Kunanlan gagal mempamerkan permainan lincah seperti dalam perlawanan sebelum ini.
Ibarat jatuh sudah ditimpa tangga aksi penutup perlawanan Malaysia Singapura dicemari dengan layangan kad merah kepada pemain gantian negara, Ahmad Fakri Saarani pada masa kecederaan.
Bagaimanapun, pujian layak diberikan kepada penjaga gol skuad Harimau Malaya, Khairul Fahmi Che Mat yang beberapa kali menyelamatkan percubaan merbahaya pihak lawan.
Apa-pun kita perlu menerima hakikat bahawa masih banyak kelemahan yang perlu diperbaiki jika berhasrat untuk beraksi pada peringkat yang lebih jauh pada kelayakan Piala Dunia 2018.
Sementara itu, penjaga gol negara, Khairul Fahmi Che Mat berkata, Singapura berhak melayakkan diri ke pusingan seterusnya kerana menunjukkan permainan yang lebih baik. “Kita tidak kalah malam ini, cuma kita seri. Singapura lebih layak dan berhak ke pusingan seterusnya,” kata Khairul Fahmi


Sunday, July 17, 2011

bErhUjuNg mInGGu bErSAmA fAmily :))

Sekali Lagi menceritakan tentang Arman (Shaheizy Sam) percaya bahawa dirinya merupakan seorang pengidap autisme. Namun realiti sebenarnya bakal berubah dalam sekelip mata, ketika dirinya semakin menghampiri hari perkahwinannya. Untuk sebab yang tidak diketahuinya, Arman mendapat mimpi yang menyuruhnya agar tidak meneruskan perkahwinan dengan Farina (Shasha Zurazie).Pada satu hari, Arman hampir menjadi mangsa ragut samseng. Mujurlah, Amy (Mia Sara Nasuha), telah menyelamatkan Arman.
Disebabkan kejadian itu Arman dan Amy berkawan rapat. Arman banyak berkongsi masalah dan pengalaman dengan Amy. Berdasarkan pengalaman hidupnya sendiri, Amy memberikan banyak idea dan nasihat kepada Arman. Secara beransur-ansur, Farina dan ibu Arman mula merasai perubahan Arman.
Dalam masa yang sama, ibu Amy sendiri, iaitu Shiela (Lisa Surihani), turut merasai perubahan yang berlaku pada Amy. Amy nampak lebih ceria berbanding dahulu. Shiela merasakan dirinya terhutang budi pada Haris (Bront Palarae), si duda baik hati, yang sanggup menjaga Amy ketika Shiela pergi bekerja sebagai kerani pada waktu siangnya. Sebagai balasannya, Shiela akan membantu Haris membasuh pinggan mangkuk di warungnya selepas waktu kerjanya itu. Selama ini, Haris sememangnya jatuh hati pada Shiela, tetapi Shiela cuba berdalih kerana dia sendiri sedang terkurung dalam sejarah hitam yang tidak diketahui sesiapa, termasuk Haris. Amy amat menyukai Haris dan mahu Shiela bersetuju sahaja dengan perkahwinan itu. Demi anaknya itu, Shiela akhirnya bersetuju menerima lamaran Haris.
Segalanya sepatutnya menggembirakan, namun, dalam sekelip mata, hidup Shiela juga bagaikan berubah, apabila dia bertemu Amy bersama Arman.








aiSh!! meleleh jugaklah tengok citer nie.. comel adik mia berlakun..walaupun dpt tgk dekat astro first..nak tengok wayang tak tahu nk tgk ngan csiape kan..akhirnya tengoklah dengan family.. korang!! tengok taw ceter nie :))

Saturday, July 16, 2011

sAve tHe dATe :)))

Friday, July 15, 2011

2 JuLAi 2011 : kendUri aFif zAkhWAn KAt KL>>>

Hai geng !!.. lama berbenor lah kita tak update blog kan.. masa tak mengizinkan kita nak update blog..okey! ha..nak ceter nie kenduri afif kat KL pulak. hari tue kenduri kat kuantan kan???
     okey cuba tgk gmbr nie sekarang >>>









akhirnyer selesai semua majlis afif zakhwan kedua2 belah family >>>
semoga afif menjadi anak yang baik dan soleh>>>
,
,
,
,
gmbar setelah dibotakkan..
<i'm mr afif zakhwan >
,
,
,
,

ha..tgk gmbar diatas nie ~~~
aL-kiSAh nyEr :
my couzin park kete, then ada manusia telah langgar kete mYVi dia
then xbertanggungjawab lak tUh~
aish!! mEsti org tuH` amik lesen tErbang kot..
tmpat pUnyer besar punn...nak langgar kete orang >>>
hati2 korang tAw!