19/05/2016 - Khamis



Assalammulaikum ....


19/05/2016, Khamis, Hari Hari seakan tidak menentu kekadang ianya cerah seperti Matahari yang bersinar dan kekadang pula ianya mendung dan ikuti hujan yang diiringi kesejukkan sepanjang malam.

     Ketika meniti hari hari yang kita tak pasti apa akan terjadinya hari esok esok dan akan akan datang ianya pasti tertanya tanya bagaimana kehidupan kita macam mana.
    Disaat memikirkan kekadang kita tidak terlepas meluka dan melukai. Dimana saat kata kata kita keluar atau perbuatan kita yang hari hari semakin kita tidak sedar. Bila ditanye baru kita perasan dan mengetahuinya.
   Kehidupan Indah tersangat indah bila kita sentiasa positifkan diri kita, Pernah terdengar, kalau ingin difahami kita kena memahami diri kita terlebih dahulu. Menyanyangi diri dahulu baru menyanyi orang lain.
   Saat menunggu hari kita, mungkin kita terlepas pandang, saat tutur kata bagaikan "Celupar" dan kata kata "Kesat" mungkin kita sudah menguriskan hari orang sekeliling tanpa sedar dan tidak sedar. Kata kata bagaikan "Retorik" yang boleh berkesan didalam Hati dan dengan kesan itu ianya bagaikan menelan sesuatu yang tajam dan memakan dirinya.
    Hidup berpasangan tidak best kalau selalu indahnya, bila indah ada dusta dan dihalang perbuatan dan tingkah laku seseorang. Bila pergaduhan berlakunya saat itu diuji kesabaran yang sangat tinggi. Jika cetek iman dan kesabarannya mungkin kita sudah disakiti malah lagi menyakiti. Pesan Sahabat "Iman kekadang berkurang, kekadang bertambah, maka gunakanlah akal", Akal yang cantik dari orangnya bijak mengatasinya mana positif sekira orangnya positif.


NOKTAH!



18 Hari Menjelang Ramadhan

Comments

Popular posts from this blog

SINOPSIS TELEFILEM TALAK TV3

kiSAh diA..mohd ashraf hafiz abdul aziz@ aleesha farhana >>>

PengALAMAn mAsuk biLIk ICU >>>