Tutup Tirai 2013 ..

Hai Blogger !
Dunia blogger sudah lama tidak menyibukkan diri disini..
Biasalah sibukkan diri..
Alhamdulilah.. Esok kita akan menempuhi di tahun baru.. Tinggal berapa jam saja lagi ..
Sekarang diluar sana sibuk buat perhimpunan haram ! Tak paham apa yang berlaku diluar sana.. Mungkin semua ingin menuntut hak masing masing.. Nak puaskan hati semua orang memang susah..

Tapi cik nely bukan tujuan menulis blog ini nak cerita pasal pembangkang kat luar sana.. Cik nely nak cerita suka duka 2013.. 2013 banyak yang cik nely tempuhi.. Banyak dugaan yang saban hari mendatang.. Betapa sukar untuk menelan.. Seawal januari cik nely berkenalan dengan seseorang dan terus berkawan dan sehingga memutuskan hidup bersama.. Tapi sudah suratan takdir.. Beliau pergi tak kembali .. Pada tanggal 29 Julai 2013 pada jam 10 pagi bersamaan 20 Ramadhan.. Cik nely terasa kehilangan seseorang yang kita yakin dia lah jodoh kita... Subanaallah.. Sukar tuk kita bangkit.. Setelah seminggu mencari diri sendiri dan berdiri dengan sendiri untuk meneruskan kehidupan yang tak tahu apa pula dugaan yang mendatang.. Cik nely redha dengan ketentuan takdir.. Setelah itu bila tuhan memberi seorang sahabat yang banyak menolong untuk meneruskan kehidupan cik nely.. Yang sedikit sebanyak memberi semangat hidup.. Tapi disalah erti dari beberapa pihak.. Satu lagi tamparan hebat cik nely lalui.. Mungkin ada hikmah disebaliknya.. Cik nely terima dengan senyuman, sebab bagi cik nely jika kita di pihak yang betul buat apa kita perlu takot tapi rasa sebersalah memang ada sebab kita yang menjadi puncanya.. Setelah itu cik nely masih mencari diri sendiri lagi.. Mungkin cik nely tak jumpa apa yang cik nely mahukan.. Kawan kawan ditempat kerja banyak membantu.. sarizan bt atan @ CAE.. Dia banyak bagi nasihat dan tujuan arah hidup cik nely.. Dia yang membuka mata cik nely.. Dan begitu juga kawan sekerja yang lain.. Now panjang@nizam pun membantu kembalikan gelak tawa cik nely.. Yup.. Kami kawan.. Seperti abg dengan adik.. Bukan senang nak lupakan orang yg kita sayang.. Yang pernah ada sebahagian hidup kita.. Hargailah mereka..cik nely happy dengan kehidupan cik nely sekarang.. Alhamdulilah.. Cik nely boleh terima apa yang cik nely lalui..


Untuk Azam 2014..
Cik nely tak ada tanamkan azam apa apa.. Bagi cik nely.. Hari hari kita boleh tanamkan azam kita.. Cukuplah bagi cik nely memiliki hidup yang sempurna, tidak menyusahkan orang lain, disayangi oleh orang sekeliling.. 


Comments

Popular posts from this blog

SINOPSIS TELEFILEM TALAK TV3

kiSAh diA..mohd ashraf hafiz abdul aziz@ aleesha farhana >>>

PengALAMAn mAsuk biLIk ICU >>>